Friday 16 December 2011

Tolonglah!!!!!!!!!!!!!!!

assalamualaikum....

tibe-tibe teringat sesuatu..
terus nak citer cecepat.
waktu tu saya keje lagi kat tadika tu.
penah satu hari saya pegilah beli air kat kedai runcit depan sekolah tu(tu je lah keje aku,sebab tu x elok)..
waktu nak bayar,ade 1 motor ni datang..
yang bawak budak pompuan sekolah menegah aku rase..
lepas dia parking elok-elok,dia pon turunkan adik lelaki dia aku rasa.
budak tu dalam umur 3 atau 4 tahun kot.
dia stil bertenggek atas motor main henset.
budak tu terus masuk kedai..

Yang aku terperanjat,budak tu mintak kat orang kedai tu 1 bende
yang tak penah diminta dek budak..
dalam bahasa pelat2 dia..
"ghokok-ghokok"kata budak tu.
aku pon diam je walaupon waktu tu aku dah bayar aku still tak kuar dari kedai tu..
tokey kedai tu x dengar and tak paham.
tokey tu tanye lagi sekali "apa dia?"
"ghokok-ghokok"kate budak tu..
dan sebab tak paham,tokey terus tanye kat kakak dia.
"adik awak ni nak apa?"
kakak dia jawab,roko sebatang..

adoiiiiiiiiiii,adik ko baru 3 tahun lah..
ade ke patut suh beli rokok.
aku rase rokok tu maybe ayah dia atau abang dia punya.
tapi janganlah sampai suh budak tu beli.
macam mengajar kecik-kecik bende tu..

aku memang pantang nampak macam tu.
dah lah kite sibuk suruh behenti,dia sibuk promote kan balik
memang sakit ati.

Ibu bapa,tolonglah jaga anak anda.
anak anugerah Allah,
anak perlu dididik dengan baik supaya satu hari nanti bile dia besar dia dapat hidup dengan baik dan tahu berpikir baik buruk.
sayanglah anak-anak anda..

Saya harap saya dapat didik anak saya dengan baik,tapi saya pon kenelah jadi baek jugak dari sekarang kan..
hehe..

p/s : love all children..rindu anak murid lak tetibe..



nak mati cepat???

No comments: