Sunday 18 December 2011

apabila tidak peka dalam mendengar maklumat.

Assalamualaikum..
tajuk punya panjang..
aku memang ade masalah buat title ni lah..
puas aku pikir2,tapi last dapat title macam tah ape2...haram jadah betul.

sebenarnye aku nak citer pasal perkara yang berlaku dalam 4 tahun lepas.
waktu tu aku tahun 1 kat umt tercinta..
UMT ape tu??
aku tahu ramai tertanye-tanye..
ade ke doktor yang buat medical check-up roomate aku  kate oh,UNIVERSITI MALAYA cawangan TERENGGANU ye..
sekeh laju-laju kang baru tahu..
eh-eh,dah melalut pulak..


ni dia lambang UMT..Kat Terengganu..best blajaq sini..dekat ngan pantai..


waktu tu aku roomate ngan rina, izza and qis.
one day, qis balik dari bandar KT(KUALA TERENGGANU).
aku nampak qis beli sweater..
aku terpikat and tertarik...tapi tak de  lah adegan tarik menarik..
aku pon tanye..

"cantik sweater tu qis " kate aku dalam ikhlas memuji
"oh,thanks " kate qis yang cecomei tu
"beli kat mana" tanye aku balik
"kat h********",jawab qis

Aku pon ternganga dan cakap laju-laju sambil dalam kepala otak
HOT KISSING?????
Qis angguk(tapi waktu tu aku cakap agak laju  sebab terlebih excited,so qis pon dengar macam betul kot nama kedai tu).
fuyoooooooooooooooooooooooooo
mesti best,bisik hati aku..
aku terbayang macam hot market yang meriah tu..
yang macam-macam ade..
yang kedai cantik berhias,decoration dalam macam jaya jusco,yang memang modenisasi..

"fuh,nak pegilah hot kissing tu nanti"

and 1 day aku ajak kawan aku si ain port dickson comei2 tu..
ain pon setuju,dia kate tahu kedai tu..
dia pon bawak aku gi sana..

aku punya semangat,bangun punya awal,solek sana solek sini,tepek foundation,tepek eye shadow bagi mata memukau ala-ala aiswariya terbarai...
tunggu van dekat pondok bas..
van sekolah tu..jap aku cari gambar..


van sekolah yang kami selalu naik..


ha,macam van kat atas tu..kalau gi KT kurang sikit orang,lagi-lagi pagi tu kan,biasalah budak-budak hostel membuta,mak bapak x de kat sekeliling,mulelah buat taik mate tak hengat,,lagha...

kitorang pon sampai.dah turun tu aku tanye ain kat mana kedai tu..aku tak sabar dah...


ala-ala kedai sederet tepi jalan macam ni lah
ain pon bawak aku gi kedai tu..
"eh,ape pulak,kedai tu camni,kedai tu macam hot market lah"kate aku..
ni kedai macam tepi jalan..
bukan kedai dia macam dalam parkson ke camtu(KT tak de parkson waktu tu,cuma imagine aku )

"lah,kate nak gi kedai ni"..kate ain
'yelah,tapi bukan ni"..HOT KISSING lah..
"HOT KISSING?????"dengan mulut terlopong..
"cube ko tengok papan dia.."
dan demi memuaskan hati aku,aku pon sanggup berdiri dekat jalan raya sambil mendongak lihat papan tanda kedai tu..(cuba bayangkan dengan muke berkerut)..



ADOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AKU SILAP DENGAR TAMBAH SILAP PEMAHAMAN LAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BUKAN HOT KISSING TAPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII



HOCK KEE SENG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dengan langkah yang longlai,aku masuk gak...dalam tu,aduhhh, sama macam kedai cina biasa kat seremban atau dengan kata lain KHELASS tu...
aku bayang lebih modenisasi..
hukhuk...
tapi ok gak barang-barang dia..murah-murah..
dan alang-alang dah terniat beli sweater,aku pon capai 1(sekarang abang aku dah tibai)..dan beberapa barang lain lah

balik tu,diorang bagi kupon kalau barang lebih 50 hinggit,boleh buat cabutan bertuah..
masksud aku,godek-godek kertas dalam balang dan tengok dapat no berapa dan dapatlah barang ape tu..
aku pon ape lagi happy lah,mana tahu dapat cekak comel ke,beg tangan mewah ke..

bile aku buat,tahu aku dapat ape...
aku dapat..jeng..jeng..jeng...

nasib baek dapat sebungkus aje,kalau sepeket yang ade 6 bungkus  tu,memang sedekah  lah lagi





hadoiiiiiiiiiiiiii,dah lah bilik aku tu dah banyak maggi..tu pon aku nak habiskan..puas sedekah kat orang sebab waktu tu dah nak cuti panjang...bile dapat maggi tu,nak je aku kate..*eh2,uncle x pelah..tapi ape orang kate lak kan..lastnye redha je lah masukkan maggie dalam beg tangan...

hukhuk..lepas ni dengar elok2 ok...


No comments: