Friday 23 December 2011

Jadual suri rumah sepenuh masa

Assalamualaikum..
walaupon aku tak kawen lagi,tapi aku dah tahu jadual seorang suri rumah sepenuh masa..hehe
jadual aku hari ni..

7.30   pagi : bangun pagi.
9.00   pagi : sarapan pagi
9.15   pagi : sapu ruang tamu,sapu bahagian dapur..(penat lak aii)
10.00 pagi : mop ruang tamu, mop dapur.
11.30 pagi :sapu bahagian porch
12.00 t.hari : masak
  1.00 t.hari : sidai kain,angkat kain semalam
  1.30 t.hari : mandi
  2.00 t.hari : sediakan makan tengahari...i mean hidangkan
  3.00 t.hari : sidai kain round ke 2
  3.30 t,hari : pegang laptop...

dan aku pegang laptop sampai sekarang..
tapi aku tahu jadual aku malam ni adelah

5.00 petang : minum petang(abah aku mesti beli kuih balik dari masjid)
5.30 petang : solat asar
6.00 petang : tengok citer cina tv2.
7.00 malam : mandi,solat maghrib
8.00 malam : bergelak ketawa bergurau senda ngan adik beradik aku..
9.00 malam : siapkan makan malam
10.00 malam : solat isyak,lepak-lepak kat luar rumah
10.15 malam : part ni boring,abang-abang aku nak main badminton..nanti balik mesti aku dah tido,baru nak
                       borak-borak
10.30 malam : ngadap laptop
12.00 tengah malam : tido..




p/s : setiap hari bile aku masuk dapur mesti mak tiri aku ade bagi tips masak,siang ikan,sayur..dah macam masuk kelas rumahtangga dah...thanks mak tiri

No comments: