Saturday 17 December 2011

kesian mak ayah dia..

Assalamualaikum and good morning semua..
pagi-pagi tak leh tido lak rasenye.
so,nak post lah something..

Rasenye semua dah tahu kan pasal pelaja kite yang dikatakan hilang di Dublin.
rupa-rupanya dia dah kawen dengan orang putih..
dalam hal ini,aku kesian dekat mak ayah dia sebenarnye.
dah 8 kali gi sana cari anak,
mintak tolong sana sini,so sila bayang berapa jumlah yang ditanggung ye..
semata-mata nak cari anak yang disayangi,dan bijak pandai tu.
tu belum masuk jumlah RM890 OOO yang ayah dia kene bayar sebagai penjamin..
adusssssss...

Dalam gambar yang tersebar tu,mula-mula aku baca kat blog abang ben ashari..tapi aku tak tahu ape bende lagi sebab abang ben baek,dia tak bagitahu  hal sebenar.setiap gambar dia tulis berprasangka baik.
dan aku dengan fikiran yang lurus bendul hanya ingat diorang main-main aje.
bile bukak beautiful nara,masya-allah..
rupanya dia kawen ngan mat salleh tu..
yang geram,siap pakai baju melayu,bertanjak..(adoiiiiiiiiiiiiiiii)
and lagi geram siap adegan KISSING MENGISSING...

tapi aku tahu kite tak boleh terlalu berkata buruk tentang orang lain..
kite tak tahu ape terjadi esok lusa.
mana tahu Allah makbulkan doa ibu bapa dia.
supaya hati anak mereka terbuka.
dan anak mereka kembali ke pangkal jalan dan bertaubat dengan bersungguh-sungguh
sebagai saudara sesama islam,bagi aku ape yang patut kite doakan yang terbaik.
insyaallah ade rezeki dia kembali ke pangkal jalan.
Allah kan maha pengasih dan penyayang
insyaallah kan..

dan yang penting kite juga muhasabah diri kite.
ambil iktibar dari apa yang terjadi ok..

ok tu je lah  nak bebel.penat lah..by2

ok,saya amik gambar yang paling sopan..gambar yang lain,cari kat tempat lain..malas letak sini..by..

No comments: