Sunday 25 December 2011

bile mulut lebih laju bertindak dari mulut

Assalamualaikumm
hari ni nak citer sikit je...
ari tu aku ngan adik beradik aku citer pasal motor abang aku..
moto dia selalu rosak,kejap-kejap overhall,kejap-kejap overhall.
paling aku sakit hati penah sekali aku suh dia jemput aku kat  tadika,
dah lah buku sekolah punya banyak aku letak dalam bakul tu
tup..tup..
sampai kat pusat dakwah(orang seremban tahu kot)
moto tu boleh mati enjin dia...
perghhh,berhasap aku..dah lah bukit..perlulah aku angkut beg-beg aku jalan kaki kat belakang moto ngan muke merah terbakar dek paneh luar ngan paneh hati..

tapi tu dulu, sejak abang aku hantar kat mekanik yang berwibawa belakang taman ni, moto tu tak de hal.
Seremban ke bangi setengah jam je boleh sampai..HEHE

so,ari tu aku borak-borak,aku nak tanye abang aku.
dalam otak aku dan sanubari aku,soalan aku sebenarnye ialah aku nak tanye moto tu nak start enjin camne,dah ok ke belum...sebab dulu penah along aku pinjam nak pegi masjid solat subuh,last2 dek asyik nak start enjin,azan pon berkumandang dan last-last along aku solat kat ruang tamu je sebab dah tak sompek...hehe..kesian along..


soalan sebenar : nak start enjin dia senang ke tak sekarang?

disebabkan mulut aku lebih laju dan cepat bertindak,last-last bende ni yang kuar dari mulut aku



"Bangzeli,moto tu hidup dia senang ke tak?"


abang aku pandang aku, dan terus jawab dengan tersengih-sengih..

"moto tu hidup dia senang sejak keje kerajaan ni nis,dia pon dah ade kwsp, rumah banglo pon dah booking,senang hidup dia"

hahahaha..bengang giler aku dengar jawapan yang hebak tu...


CARI KAT EN.GOOGLE..



No comments: