Friday 16 December 2011

citer hantu dari bibik alongku..

Assalamualaikum..
tadi jalan-jalan kat blog yang terkenal tu,alah zukhairi tu..
terbace kisah hantu yang mak dia selalu sebut..
so,macam nak citer gak lah..

Pada suatu malam..
di rumah along..
waktu tu tinggal kami berlima..
3 orang dewasa dan 2 budak-budak..
yang dewasanya, aku,abang aku,bibik along ku.
yang keciknye qayyum and qahira..my nephew and niece..
kami ditugaskan oleh along untuk jaga qayyum and qahira sepanjang sepemergian along ke tanah suci..
(fuh,ayat depan nak baek)

Waktu tu kitorang pon tengok tv,tibe-tibe terbukak citer hantu..
and bermulalah citer kami.
dan buat pengetahuan semua, Qayyum sangat-sangat penakut orangnya..
naik tingkat atas tengahari bute pon takut..
grrrrrr,memang mencabar kewibawaan aku waktu tu..
berbalik citer hantu,abang aku pon mulalah start bercerita,kubur ni lah,lalu sini jumpa nilah,bulu roma naik lah.bla...bla...bla...
waktu tu aku tak rase ape-ape,qayyum pon boleh join tapi makin dekat ngan kitorang..sikit demi sikit..
Aku pon tambah lagi seketul dua,aku citer versi kubur kat kampung arwah mak aku macam menakutkan..
Sunyi,kalau nak pegi kubur kene masuk dalam dari simpang.dah x de umah orang..
lepas tu aku boh lagi pokok besar kat kubur tu sangat seram...
waktu tu kitorang relax..abang aku boh ini itu..
dan last tibe-tibe buat aku takut..
versi bibik along aku..
dia punye citer dari relax,terus ketaq.
dari rase macam ok terus KO..
wa cakap sama lu..bibik citer siap dengan gaya bagai
dia kate kat tempat dia ade orang bunuh diri,lepas tu orang selalu nampak roh dia malam-malam dengan muke berdarah-darah *waktu darah tu dia siap buat macam suh kitorang bayang darah tu,dengan mata buntang-buntang,mana tak takut wei
dia kate hantu tu rambut panjang *dia siap buat gaya macam perempuan rambut panjang.
adoiiiiiiiii,waktu tu dari aku gelak-gelak terus je dia,terus kitorang dekat macam buat usrah lak malam tu..
memang untung bibik aku dapat pengganti majikan macam kitorang..
dan last sekali qayyum yang dari tadi buat muke risau*setelah berkali-kali suruh bibik hentikan cerite,tapi bibik tetap bercerita dengan dasyatnya tekah menangis dengan dasyatnye...


fuh penangan citer bibik malam tu memang menakutkan..terus aku nak masuk tido..
tapi bile pikir lawak gak..mule2 dialah hero citer itu ini,sekali bibik bawak citer dari indon dia,nak terkencing2 dengar..hehe..


nak sangat..huhu..gue paling tak suke google gambar hantu
ok,itu aje...sayang bibik..

No comments: