Friday 27 July 2012

toba muko kuar masjid...

Assalamualaikum..
boring lah pulak tengok blog aku ni tak de post baru..
so,lepas pikir mikir dan ditambah baru balik solat tarawih,
aku pon terhasil pikiran nak citer pengalaman aku solat tarawih yang aku tak leh lupa sampai sekarang.
aku rasa blog dulu penah kot aku citer,tapi dah kene hacked pon.

so,meh kite citer.
aku rasa dalam 7 tahun lepas,waktu aku form 2 kot.
waktu tu dah akhir2 ramadhan.
pagi tu abah aku bawak kitorg pegi jalan TAR nak soping raya.
disebab kan telekung aku dah usang, so aku rembat 1 telekung, suwella pon sama.

malam tu kitorang pon solat terawih macam biasa.
tapi al pahamlah, dah soping seharian, tumit pon rasa tertinggal kat jalan TAR dek ponek ea.
tapi malam tu kitorang pegi jugak lah.
dapat pulak pegi masjid paroi waktu tu kipas sikit je.
malam tu kitorang memang x dapat kipas.

nak dijadikan citer.
malam tu penat giler ditambah dengan telekung baru beli tu banyak betul dia punya tepi tu sulam2,tambah lagi suasana panas,
so,aku memang nak habis cepat solat
dan disebabkan nak cepat giler aku terlupa qunut
waktu witir 1 rakaat akhir tu kan ade qunut.
bile aku dah siap rukuk,
"samiallah hu liman hamidah,rabbana lakal hamdu"
dan dengan yakin terus sujud.

bile aku angkat kepala sikit,aku heran kenapa aku sorang je sujud,orang lain mana.
gupenye2 tengah baca doa qunut.
dan dengan penuh ke"malu" an, aku terus berdiri balik dan baca doa qunut.
ok,memang x de dalam mazhab mana2 pon..haha..

so,cuba korang bayang kan.

dari sujud , bangun balik join jemaah lain baca qunut(dah sah2 solat aku memang batal)..hehe

balik tu memang x salam org sekeliling,lepas salam, aminkan doa terus angkat kaki cabut dengan muka merah padam..hehehe..

tulah pengalaman terawih yang aku tak leh lupa.


moralnya : silalaah solat dengan ikhlas kerana ALLAH an menganggap itu semua dugaan dalam kite mecapai keberkatan ramadhan dan nak tambah saham akhirat
salam ramadhan.
anis.





No comments: