Sunday 5 February 2012

mati??

Assalamulaikum...
baru lepas masak..
anda buat ape tu?
yes,saya cuti sampai selasa..
thanks sir
tapi lepas ni aku kenelah biasakan diri x bercuti..
sebab keje aku memang banyak ot.hehe

ermmm,tadi aku buka2 je facebook,ternampak along kamal post pasal kematian
kawan dia meninggal dunia..
bile tengok jenazah yang akan dihantar ke perkuburan
tetibe jadi sayu..
walaupon aku tak kenal
tapi sebagai saudara sesama muslim,sudah tentu aku doa yang terbaik
tibe2 terdetik,
akan tiba saat itu untuk aku 1 hari nanti..
ye,semua orang akan merasa perkara tu
akan pakai baju putih tu,hidung kene sumbat dengan kapas,muke pucat lesi
mandi pakai kapur barus...(kapur barus tu guna waktu madi jenazah ke?)
semua akan rasa..

begitu jugak aku..
1 hari nanti akan tibe saat itu..
tapi aku bersedia ke tidak waktu tu...
waktu tu aku dah bertaubat ke belum ye?
waktu tu aku dah mohon keampunan Allah ke belum ye?
kalau dah mohon pon,adekah dah diluluskan ye?
macamana pulak dosa aku dengan semua orang ye..
aku dah mintak maaf ke waktu tu..
Ya Allah,sesak nafas aku bile fikir..

hidup ini ibarat perjalanan..
makin lama,makin pendek..
setiap hari,makin dekat kite ke destinasi tu...
dan akan tibe 1 hari..
entahkan esok,entahkan lusa,entahkan tulat kaN

Ya Allah,ampunkn dosa aku Ya Allah..
terlalu banyak dosa aku kepada MU Ya Allah..
kawan-kawan,maafkan kalau aku tersilap kata,
tersinggung dengan kata-kata aku..

No comments: